czwartek, 15 lipca 2021

291. Ogródka ciąg dalszy.

 Trudno u mnie o inny wpis o tej porze roku niż ogródkowy. Na robótki czasu kompletnie brak, a w ogródku dużo się dzieje, więc czemu miałoby być inaczej. 

Mąż (z moją niewielką pomocą) stanął na wysokości zadania i w miejsce starej walącej się szopki zbudował nową o wiele solidniejszą i przestronniejszą. Zostały jeszcze prace wykończeniowe, z którymi trzeba się uporać. Będę miała sporo miejsca na wszystkie narzędzia ogrodnicze, doniczki i inne rzeczy. 

 Na dzisiejszych niektórych zdjęciach widać dokładnie jak niewielki jest mój ogródek i ile różnych roślin się w nim znajduje. Większość zbyt blisko posadzona, ale cóż brak miejsca a chęci uprawy przeogromne :) 

Każdy wolny skrawek został wykorzystany. Dużo roślin rośnie w donicach i różnych pojemnikach. 

Zapraszam do oglądania :) 




Tutaj poziomka Regina w podłużnej donicy wysiana na rozsadę w tym roku.


Wygląda na to że będzie sporo jeżyn. 









 Pierwszy raz mam kilka malw w ogródku. Wysiane w tamtym roku teraz rozpoczęły kwitnienie :)  




Trombetta zaczyna wydawać swoje długaśne owoce.



Tutaj pierwsze niewielkie zbiory ogórków z przeznaczeniem na małosolne :) 


Tutaj widać nową szopkę :)


Znacie ,,marunkę'' (złocień maruna)?
To roślina, którą znam z czasów dzieciństwa i w tym roku udało mi się zakupić przez internet dwie sadzonki :) Zawsze bardzo ją lubiłam :)


Tutaj widać większą część mojego zarośniętego ogródka :)



Moja pomidorowa ściana ma się całkiem nieźle :) Nie widać już nawet doniczek. Sporo jest zawiąanych pomidorków, które będą fajnie wyglądały, gdy zaczną dojrzewać.  



Pierwssze kwiaty miechunek :) 


Rabarbar jeszcze w wiadrze, czeka na jakieś miejsce docelowe. 


W tunelu oprócz pomidorków pojawiały się też niewielkie ogórki sałatkowe i papryki. 


Czosnek zebrany niedawno suszę w tunelu. 



Fasolka niedawno wysiana w donicy jako kolejny rzut w nadziei że ślimaki jej nie znajdą.



Tutaj widać jak bardzo grządki zarosły. 





Zawiązują się pierwsze cukinie. 

Sezon truskawkowy dobiega końca, ale poziomki dopiero zaczynają owocować. 



Pozdrawiam serdecznie :) 

19 komentarzy:

  1. Podziwiam zapał i efekty. Pomimo zagęszczenia wszystko pięknie rośnie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podziwiam za tę staranność i włożony trud. Widać, że rośliny też to doceniają.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne uprawy. Wszystko wspaniale kwitnie i owocuje. Podziwiam zaangażowanie i pracę- dla takich efektów - warto!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Super ogród.Niby mały a warzyw i kwiatów multum.Po,drawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniały ogródek i piękna szopka. Marunę też pamiętam z dzieciństwa, u nas praktycznie wyginęła, a to co zostało, marnie się prezentuje. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Z mężem tworzycie zgrany duet! Wszystko pięknie rośnie, cieszy oczy i podniebienie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Adorable photos of your gorgeous garden!So happy!

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastyczny ogródek! Widać że wszystkie roślinki mają się u ciebie wspaniałe. Szopka świetna,bedzie wszystko czego potrzeba do pielęgnacji ogrodka pod ręką:) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Rzeczywiście dużo się dzieje w Twoim ogrodzie, ale i jest co podziwiać. Szopka, to bardzo przydatne miejsce, a kwiaty piękne ��

    OdpowiedzUsuń
  10. No tak super masz w tym ogrodzie, każdy kawałek ziemi zagospodarowany i wszystko rośnie cudnie. Zaraz mi się przypomina ogród mojego syna który ma na balkonie wielkości 1m x 1,5. Tyle tego tam ma że aż wierzyć się nie chce że mu się to tam mieści.
    Podziwiam i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem u Ciebie pierwszy raz i zachwycam się Twoim ogródkiem. Rośliny takie dorodne, zdrowe. Miło popatrzeć. Szopka na narzędzia super. Już widzę porządek. Pozdrawiam serdecznie 🥀🌹🍒

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ ja uwielbiam takie posty <3 Dosłownie oderwać się nie mogę, oglądam zdjęcia po kilka razy, biegam myszką w górę i w dół <3 :D
    Masz przepiękny, bujny, pełen bogactwa wszelakiego ogród, jestem naprawdę zachwycona <3
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie! Widać, że masz rękę do roślin :) Bardzo ładnie wszystko zagospodarowane i zaplanowane. A jaka będzie radość ze zbiorów! U mnie w ogrodzie w tym roku straszna inwazja ślimaków. Pochłaniają wszystko. Strawily praktycznie cały zielnik. Nie chcę sypać w ogrodzie chemii, ale chyba w niektórych miejscach- przynajmniej tam gdzie są kwiaty będę musiała.

    OdpowiedzUsuń
  14. Pięknie tam masz :) Zazdroszczę, mieszkam w bloku i do zagospodarowania mam tylko niewielki balkon (plus kompletnie nie mam ręki do roślin niestety, ale i tak staram się go zapełnić roślinami :) ).

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow! Fantastycznie to wszystko wygląda! Szopka pierwsza klasa.
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Oj bedzie Ci tego ogródka zimą brakować, ale na szczęście wiosna przyjdzie ani się spostrzezemy..

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ogrom Twojej pracy wynagradzają obfite plony, kolory i zapachy, jakich doświadczasz w swoim cudownym ogrodzie. Chylę czoła :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Czy jesteś w trudnej sytuacji finansowej? to ten artykuł jest dla ciebie, moja pożyczka została zatwierdzona przez ofertę pożyczki pana Pedro, którą przekazała mi jego firma pożyczkowa, gdy banki odrzuciły mój wniosek o pożyczkę z powodu złego kredytu, ale Pedro i jego firma pożyczkowa udzielili mi pożyczki w wysokości 7 milionów USDOLLAR na stawka 3 proc. Jestem bardzo wdzięczny i chcę podzielić się tym wszystkim z tobą, szukając jakiegokolwiek rodzaju pożyczki, aby skontaktować się z bezpośrednim adresem e-mail biura pożyczki pedro: pedroloanss@gmail.com lub whatsapp go na: +18632310632.

    OdpowiedzUsuń