sobota, 24 kwietnia 2021

288. Chusta Klaziena v 2 / w końcu wiosna :)

  Pogoda w końcu zaczyna być prawdziwie wiosenna, co mnie niezmiernie cieszy. Niezapominajki utworzyły cudny niebieski dywan, z którego wyłaniają się różnokolorowe tulipany. Cebulki tulipanów posadziłam jesienią razem z córcią. Pierwszy raz mam u siebie te kwiaty. Skusiłam się nawet na te w czarnym kolorze i muszę przyznać, ze bardzo mi się podobają.






 Część roślin mało wrażliwych na niskie temperatury już została przesadzona do gruntu. Inne jeszcze czekają na swoją kolej. 

Sałata, pietruszka, buraki naciowe i inne rośliny wysiane wcześniej w tunelu foliowym już pięknie rosną.





 Ciepłolubne pomidorki niebawem również trafią do tunelu. Wysiałam je dość wcześnie i teraz to już pokaźne rośliny. Obecnie trzymam je w dość chłodnym patio, żeby nie rosły już tak szybko, a jednocześnie się trochę zahartowały. 



 Lubczyk pięknie rośnie. Wkrótce będę ścinać pierwsze młode liście. Co roku kroję je i zamrażam. Następnie wykorzystuję do zup i sosów poza sezonem. 




Druga z moich ,,cennych'' przezimowanych petunii również zakwitła :)




 Jeśli chodzi o sprawy ogródkowe to sporo się u mnie dzieje, ale o tym w innych postach.


 Wydziergałam też kolejną chustę Klazienę równeiż z włóczki Yarn Art Flowers ale o numerze 267. Użyłam znacznie większego szydełka niż przy pierwszej, bo o rozmiarze 4 mm. Luźniejszy spolot bardziej mi odpowiada. Chusta jest o wiele większa i mniej zbita. No cóż wiadomo, że człowiek się całe życie uczy ;)

 Ciężko mi było uchwycić prawdziwe kolorki i chyba ostatnie zdjęcie najwierniej je oddaje.






Pozdrawiam :) 

29 komentarzy:

  1. Chusta jest przepiękna i nie mogę od niej oderwać oczu pomimo tak pięknych kwiatów, u nas ciągle zimno :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna chusta. Ale ja jestem pod wrażeniem jak pieknie tam u Ciebie już wszystko rośnie i kwietnie, widać masz do tego rękę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Your pictures are so happy...Beautiful artwork too. Blessings.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne tulipany:) chusta jest super:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękną masz kompozycję kwiatową przed domem. Czarne tulipany są bardzo oryginalne. Chusta wspaniała, od jakiegoś czasu za mną chodzi, by ją zrobić. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam niezabudki, są takie cudne, u Ciebie powstały przepiękne kompozycje z tulipankami. Moja wiosna baaardzo w tyle, niezapominajki mają może ze 4 cm wysokości, drobne listeczki, a u Ciebie już taki cudny busz.
    Ciekawią mnie bardzo Twoje wrażenia odnośnie uprawy selera naciowego, sprawdza się u Ciebie? Jak rośnie? Do czego go używasz i w jaki sposób ?
    Chusta piękna :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś seler będę miała tylko korzeniowy w tym roku. Pisałam o buraku naciowym (liściowym). Pierwszy raz miałam jedną roślinkę w tamtym roku. Można go używać tak jak szpinak, sałatę czy też boćwinkę. Ja mam odmianę o różnokolorowych łodyżkach, żółte, czerwone, różowe, które ślicznie wyglądają na grządce i mogą też być ozdobą :) Zrobiłam rozsadę i dzięki temu wybiorę różne kolory ;)
      Polecam.

      Usuń
    2. Reniu, o widzisz, to źle zrozumiałam :D Zapytałam o seler naciowy, ponieważ w poprzednim sezonie sadziłam, ale całkowicie mnie rozczarował, z tym, że pewnie nie postępowałam z nim tak jak powinno się, stąd moje pytania :D Nawet nie wykopałam go na zimę, zostawiłam, żeby zasilił rabatkę, a on tak wspaniale przezimował, już są potężne czupryny, więc stwierdziłam, jeśli ma tak ogromną wolę bycia w moim ogrodzie, to dam mu szansę, tym bardziej, że to samo zdrowie :D
      Buraka naciowego mam zakupione nasionka i w tym roku będę go siała po raz pierwszy. Jestem niesamowicie jego ciekawa... z wyglądu jest cudny :D

      Usuń
  7. Pięknie wyglądają tulipany w tym niebieskim dywaniku:)))ogród u Ciebie już żyje pełną parą,u nas jeszcze zimno:))chusta śliczna:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękna chusta!
    W ogródku dużo się u Ciebie dzieje, u nas jest tak zimno i mokro, że kompletnie nic nie jest jeszcze posadzone...
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chusta jest taka subtelna.
    U mnie z powodu dzisiejszych przymrozków magnolia przykryta spadochronem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Prawdziwa i piękna wiosna zagościła u Ciebie, niezapominajki i tulipany uwielbiam. Cudowna chusta.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna chusta! Dużo pracy, ale efekt super:) Ogródek zawsze cieszy oko!
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne kwiatowe dywany u Ciebie, bardzo podobają mi się kolory tulipanów :)
    Chusta przepiękna jeśli chodzi o wzór i barwy, które przechodzą jedna w drugą.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękny dywan z niezapominajek!!!!Ja w tym roku też po kilkunastoletniej przerwie zaczynam uprawiać ogródek w skrzynkach.Zobaczymy co z tego wyjdzie:)Chusta jest wspaniała:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniały ogródek :) Chusta śliczna :)

    OdpowiedzUsuń
  15. piękne kwiaty, wspaniałe nowalijki no i chusta! Cudo! Winszuję zapału i umiejętności :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepiękna chusta i bardzo atrakcyjna włóczka. Pięknie wiosennie i kolorowo jest u Ciebie. Pozdrawiam serdecznie 🌷🌺🌺🌺🌷

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne roślinki! A czarne tulipany takie dostojne :) Bardzo podoba mi się wzór Klaziena i też mam go w planach - Twoja chusta tylko utwierdziła mnie w przekonaniu, że muszę sobie zrobić wreszcie tę chustę. Ja też wolę większe szydełko - dzięki temu chusta jest miękka, taka wygodniejsza do otulenia.
    Pozdrawiam serdecznie!
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  18. Aż jęknęłam z zachwytu najpierw nad roślinkami (kwiaty przepiękne, a sałaty, pietruszki i inne jeszcze pewnie nam pokażesz jak zrobią się jeszcze większe), a później nad chustą. Klaziena robi furorę w sieci, nic dziwnego, jest przepiękna :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam serdecznie ♡
    Huta jest prześliczna, ciężko ode niej oderwać wzrok naprawdę piękna :) i wspaniałe zdjęcia kwiatów, takie ciepłe i wiosenne aż się miło na serduszku robi :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie próżnujesz, Reniu. A efekty Twoich działań w ogrodzie i z szydełkiem do pozazdroszczenia :-)
    Cieplutko pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Chusta jest sliczna , kolorystyka super. Podziwiam Twój ogród. Ja podziwiam kwiaty u mojego brata, które mi ciągle wysyła. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  22. Takie własne pomidorki to dopiero satysfakcja i smak:)

    OdpowiedzUsuń
  23. jeju jak ja kocham zdjęcia natury i kwiatów;) niesamowita ta nasza przyroda takie piękności rodzi:) a chusta szapo ba ślicznie wykonana:) obserwuję z miłą chęcią i zapraszam serdecznie do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękna chusta o ciekawej i bogatej kolorystyce. Petunia w tym kolorze wzbudziła mój zachwyt. Plamki wyglądają jak świetlne refleksy. Interesujące jest również to, że dolne płatki kwiatu mają jednolity kolor.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  25. Też dużo czasu spędzam w ogrodzie, ale żałuję że u nas tak zimno.
    Petunie masz przepiękną, taką niespotykaną:) Co do chusty cieszy oko i wzór i kolory:)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  26. Ach, zazdroszczę wybujałych warzyw i ziół, sama kompletnie nie mam ręki do roślin, kolejny rok próbuję wysiać różności, i kolejny raz 2/3 z nich albo umierają bardzo młodo, albo w ogóle nie wschodzą :/

    OdpowiedzUsuń