niedziela, 6 października 2019

256. Ogródek po wakacjach.


 Trochę jestem w plecy z pokazywaniem niektórych ważnych dla mnie rzeczy. Tak jak wspomniałam w ostatnim wpisie dzisiaj pokazuję mój ogródek taki, jakim go zastałam po powrocie z wakacji.

 Szwagier sumiennie wszystko podlewał wywiązując się z danej mi obietnicy :) Roślinność była tak bujna, że ogródek przez te niecałe trzy tygodnie zmienił się nie do poznania. Musiałam czym prędzej zająć się zbieraniem, tego co urosło, mrożeniem i robieniem przetworów.
 Wczoraj z kolei usunęłam większość roślin, zebrałam ostatnie plony oraz opróżniłam kompostownik. Zostały jeszcze niektóre warzywa i kwiaty, ale to już zupełnie inny widok.
















 Pomidorki Yellow Pear okazały się bardzo smaczne i były wyjadane w pierwszej kolejności. Z pewnością będę je uprawiać w kolejnych latach.





Bawole serce to już u mnie tradycja :)



 W tym roku oprócz zwykłej cukinii uprawiałam również włoską odmianę cukinii pnącej Trombetta di Albenga. Jak dla mnie jest rewelacyjna. Rośnie cienka, bardzo długa, ma jasny, delikatny miąższ.







Pozdrawiam :)

20 komentarzy:

  1. Wszystkie plony cudne,ale pomidorki najpiękniejsze! Ja właśnie dostalam piękna włoszczyznę z ogrodu rodzicow ☺

    OdpowiedzUsuń
  2. Bujnie i pięknie Ci wszystko rosło :D Aż szkoda, że już jesień, mogłoby tak być jeszcze chociaż z miesiąc ;) Ale cóż, każda pora ma swoje prawa :)
    Ta długa cukinia mnie zaskoczyła, sadziłam przez lata różne, ale z taką odmianą jeszcze się nie spotkałam.
    Pozdrawiam, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne plony a do tego swojej uprawy!
    Pierwszy raz widzę taką cukinię - bardzo ciekawa.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Everyting is lush and green,so beautiful!Greetings!

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudny ogród, a warzywa wyglądają smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Moim zdaniem bawole serca to jedna z lepszych odmian pomidorów.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ogród piękny i plony również:))))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Same skarby natury!
    Ogród piękny:)
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny ogródek! Urzekły mnie te żółte pomidorki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ogródek oszalał - szwagier rzeczywiście musiał sumiennie o niego dbać. I owoce, i warzywa, no i kwiaty wyglądają przepięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pomidorki w kolorze i kształcie gruszek zrobiły na mnie wrażenie. Dobrze mieć tak uczynnego szwagra, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny ogród i wspaniałe plony, a taki szwagier to skarb. Żółte pomidorki robią wrażenie. Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystko pięknie urosło, bardzo zadbany ogródek. Potwierdzam żółte pomidorki smakują wybornie, u mnie rosły jak oszalałe :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Szwagier bardzo sumienny. Żółte pomidory można pomylić z gruszkami.
    Świetne plony :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Twój zapał, włożona praca i serce pięknie się odpłaciły. W ogródku wszystko bujne i dorodne.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniałe masz plony, więc Twoja spiżarnia na pewno pęka od zapasów na zimę.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  17. Taki szwagier to skarb;) Piękny ogród , pełen skarbów:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zachwyt i podziw, bo żeby takich plonów się doczekać, ogrom pracy trzeba włożyć :-)

    OdpowiedzUsuń