czwartek, 26 września 2019

255. Wakacje w Polsce.

Kolejna moja długa przerwa w pisaniu bloga. Mam wrażenie, że czas dosłownie ucieka mi przez palce.
Ponad dwa tygodnie sierpnia spędziliśmy  w Polsce. Był to czas poświęcony głównie rodzinie, ale nie tylko. Udało nam się spędzić kilka dni w Pieninach. Naszą bazą wypadową był Czorsztyn. Pierwszego dnia pobytu w górach padał deszcz, więc wykorzystaliśmy go na zwiedzanie zamku w Niedzicy, ruin zamku w Czorsztynie oraz zapory na Jeziorze Czorsztyńskim. Do Niedzicy dopłynęliśmy gondolą przez Jezioro Czorsztyńskie, co stanowiło dodatkową atrakcję dla dzieciaków.

Drugiego dnia pogoda nam sprzyjała więc pokonaliśmy dość długą trasę z Czorsztyna na Trzy Korony (982 m)  a następnie na Sokolicę (747m). Z Sokolicy zeszliśmy szlakiem do Szczawnicy gdzie trzeba było zaliczyć przeprawę flisacką przez Dunajec ku wielkiej uciesze dzieciaków. Tam już były wyczekiwane przez wszystkich zimne napoje i lody :)

Trzeciego dnia zdobyliśmy najwyższy szczyt Pienin - Wysoką (1050 m), który jest zaliczany do Korony Gór Polski. Na Wysoką wchodziliśmy zielonym szlakiem wiodącym przez malowniczy Wąwóz Homole. W drodze powrotnej ostatni odcinek trasy pokonaliśmy kolejką, ażeby dzieciaki miały dodatkową atrakcję.

Muszę przyznać, że dzieciaki były niesamowite! Dzielnie pokonały szmat drogi w niekiedy dość trudnych, wymagających warunkach. Córka(prawie 6 lat) skorzystała z pomocy taty zaledwie kilka razy, a syn (prawie 9 lat) szedł cały czas na przodzie przewodząc całej naszej grupie :)

Te kilka dni spędzone w górach były dla nas niesamowite. Oderwanie się od różnych spraw , wysiłek fizyczny i niesamowite widoki sprawiły, że wypoczęliśmy, naładowaliśmy bateryjki :)

W następnym poście pokażę jak wyglądał mój ogródek po powrocie do Anglii ;)

Pozdrawiam cieplutko :)

1. Przepięknie! Cudownie spędzony czas.
    Powróciły wspomnienia gdy tam byłam wieki temu na wycieczce z Rodzicami:)
    Buziaki:)

2. 12 lat temu byłam w tych samych miejscach! Wspaniale wspominam ten wyjazd, myślę, że wy również.:)

3. Takie chwile razem z dziećmi są wspaniałe:)))Pozdrawiam serdecznie:))

4. Wonderful pictures!You had a great time!Blessings!

5. Oj, te nasze malownicze Pieniny! Moje ukochane góry. Zresztą, wszystkie nasze pasma górskie uwielbiam :-) Brawa dla dzielnych Dzieciaków :-) Moja Córa też jak kozica wszelkie górskie szlaki pokonywała w dzieciństwie. I tak Jaj zostało :-)

6. Kocham góry, serce się raduje, oglądając takie zdjęcia. Oczywiście od razu chce się tam pojechać, tym bardziej że jeszcze mnie tam nie było. Brawo dla Was wszystkich, przeszliście szmat drogi i te uśmiechy, no miło się patrzy. Cudownie spędzony czas i pewnie wspomnienia zostaną na zawsze. :) Pozdrawiam bardzo serdecznie, uściski. <3 :)

7. Wspaniale spędziliście czas, uwielbiam góry . Wspaniale zdjęcia .
    Pozdrawiam serdecznie

8. Jedno z moich ulubionych miejsc na ziemi :) uwielbiam bezgraniczną miłością. Żałuję, że tam psów nie pozwalają na szlaki zabierać, bo już dawno byśmy byli. a tak zaliczyliśmy tylko spływ.

9. Cudnie spędziliście czas, Pieniny są przepiękne, zachwycają na każdym kroku. Pozdrawiam cieplutko! ;)

10. Słodkie pociechy, cudne krajobrazy, wspaniale spędzony czas.

11. Ciekawe wakacje i piękne zdjęcia. Dzieciaki taką wyprawę będą długo wspominały, pozdrawiam.

12. ,,kawałek świata" pokazany i zapewne dzieci zapamiętają bo mają tak wiele do zapamiętania . Czekam na ogródek