sobota, 30 maja 2020

272. Lato w maju :)

 Wiem od rodziny i znajomych, że pogoda w Polsce obecnie nie rozpieszcza. Zupełnie inaczej ma się sprawa w Anglii. Temperatury przekraczają 20 stopni już od ponad tygodnia. 
Jest sucho, ale na szczęście mój mały ogródeczek jestem w stanie podlewać wężem każdego wieczora. Większość roślin pięknie rośnie, co cieszy mnie niezmiernie. 
Jestem niezwykle wdzięczna, że mam ten niewielki skrawek ziemi, który zapewnia mi tyle radości.
Znalazło się miejsce na niewielki zakątek wypoczynkowy tuż za pergolą, która całkowicie zakryta  clematisem rzuca przyjemny cień w upalne dni. 
Stolik z pomocą męża zrobiłam z paleniska, które czasy świetności miało już dawno za sobą.  Płyta z deski bukowej pomalowana kilkakrotnie lakierem zasłoniła dziurę. Ramę pomalowałam farbą w sprayu na czarny kolor. Stolik, choć nie idealny sprawdza się świetnie :)

Poniżej mój kącik wypoczynkowy:)



I widok z drugiej strony. 
Jak już wiele razy zaznaczałam ogródek jest naprawdę niewielki, więc możliwości uprawy roślin mam ogroaniczone. Jak widać poniżej radzę sobie też w taki sposób, że sporo roślin uprawiam w donicach i innych pojemnikach, co widać w oddali na poniższym zdjęciu.



Kilka krzaczków truskawek, a ile radości ;)





Nawet mama dostała co nieco, a może miałam tylko ich popilnować ;) 



Jak już jestem przy temacie truskawek to pokażę jak wyglądają maleńkie truskawki wyhodowane z nasionek, które dostałam od kolegi z pracy. Ja sama jeszcze nigdy nie wysiewałam truskawek. Zawsze uprawiałam je z pędów.




W tunelu foliowym pojawiły się pierwsze malenkie pomidorki. Dwa dopiero :) 




 Niedawno byłam w sklepie ogrodniczym dokupić ziemi i zobaczyłam dwie odmiany petunii, które sprawiły, że oniemiałam z zachwytu i choć cena nie była specjalnie zachęcająca musiałam je nabyć :) 
Jedna to Glacier Sky a druga Lightening Sky.

Prawda że ładne? :) 





Wiecie, że mam słabość do fotografowania kwiatów.
Poniżej kilka okazów z mojgo ogródka :) 













 Wspominałam, że wbrew wszelkim standardom lato u nas.  Nie mogłam odmówić dzieciakom tej przyjemności :) 




Pozdrawiam serdecznie :) 

27 komentarzy:

  1. Your garden is adorable!Such fun at swimming pool,reminds me when my sons were children!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj trochę Ci zazdroszczę tych wysokich temperatur, my już tęsknimy za ciepłem. Właśnie wstałam a tu 9 stopni ! Fajny masz ten ogródek a truskawki tez bym zjadła.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie u Ciebie:) Ten stolik rewelacja! Kwiatki fantastyczne - nic dziwnego, że się skusiłaś:)
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pogody zazdroszczę :-) W Krakowie i okolicach na przemian pada i leje ;-) Deszcz jest potrzebny i mogę się z nim oswoić ale stanowczo jest za zimno! Kącik wypoczynkowy świetny :-) Zbiory zapowiadają się smaczne a kwiaty obłędne! Też bym kupiła te petunie...są jak usłane gwiazdami niebo :-)
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie wykombinowałaś ten kącik wypoczynkowy.Mały ogródek ale ile "dobrodziejstwa":)Podziwiam:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolorowo i apetycznie jest w Twoim ogródku Renko. Takich petunii jeszcze nie widziałam, bardzo oryginalne. Ja mam takie truskawki,że dużo listków i kwiatków dają, a owoców brak, więc zazdroszczę. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Faktycznie te petunie są przepiękne :D Fajnie, że u Was już lato,
    bo u mnie ciągle pada :/ Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Nic tylko pozazdrościć pogody, u nas od kilku dni cały czas deszcz, deszcz, deszcz i deszcz... Te ciapkowane petunie są cudne, a takich maleńkich truskaweczek jeszcze nie widziałem ;) Pozdrawiam, miłego wieczoru ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zazdroszczę ciepełka, my jeszcze codziennie ogrzewamy dom. Piękne petunie i Twój kącik wypoczynkowy .
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. O wow, te petunie mnie zachwyciły! Mam na balkonie takie fioletowe z białym brzegiem. Fajnie, że masz chociaż taki kawałek ogrodu, a własne truskawki smakują najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  11. zazdroszczę takiego wypoczynkowego miejsca, widzę siebie tam z kubkiem kawy i robótką w rękach:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowny kącik wypoczynkowy! Może mały ale jaka organizacja!.. piękny ten ogrodowy salonik:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ogródek wcale nie wygląda na mały skoro zmieściłaś w nim tyle pięknych roślin.Pięknie wszystko kwitnie i rośnie. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękny mały ogródeczek jest gdzie odpocząć. Stolik jest śliczny. Pierwszy raz widzę takie petunie prześliczne. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak Wam pięknie w tej Anglii <3 Fakt, w Polsce pogoda w kratkę ale tak sobie myślę, że może to jakiś rodzaj równowagi i w tym roku to u Was będzie ładniej ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zazdroszczę tego basenu....u nas raczej tylko pomarzyć narazie moźna...Ogródek uroczy i jak piszesz cieszy Twoje oczy i duszę☺

    OdpowiedzUsuń
  17. serdeczne pozdrawiam, i idę poczytać posty. Dziękuje za komentarz mogę odwiedzić i poczytać bloga...
    pozdrowienia z Kaszub przesyłam. :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Może i mały ogródek, ale widać że wykorzystujecie go w pełni i dobrze go wykorzystujecie. Piękne petunie i nie dziwie się, że musiałaś je mieć- ze mną byłoby tak samo;)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetnie wygląda ten nowy stoliczek. Ma urocze nóżki :). Wcale Ci się nie dziwię, że kupiłaś, rzeczywiście cudne :) Mały ogródek ale mnóstwo pięknych roślin i jeszcze na foliak znalazło się miejsce i poletko truskawek. Ekstra zagospodarowałaś i rozplanowałaś teren. Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Niebiańskie petunie zachwycające jak rozgwieżdżone niebo, stolik z paleniska rewelacyjny, a kącik wypoczynkowy uroczy :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo ładne zdjęcia. Takich petunii jeszcze nie widziałam, wyglądają jak niebo nocą pełne gwiazd. Ciekawie wygląda ten stolik,ja bym cały blat zakleiła szklaną mozajką. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Pięknie sobie to wszystko urządziłaś :) ja marzę o takim moim małym,zielonym azylu:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Wow,piękne miejsce do wypoczynku ☺

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo ładny masz ten ogródek i pięknie zagospodarowany

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękne kwiaty...i zakątek w ogrodzie...
    Mi dzieci wczoraj przyniosły kubek dzikich czereśni :) na szczęście nie do pilnowania tylko się podzieli haha...
    Petunie niczym kosmos!! Nie widziałam jeszcze takich!

    OdpowiedzUsuń